Har det varit helg?

Så, då var jobbhelgen över för denna gång och imorgon är det måndag igen - skönt. ;-)
Dock har det varit helt okej att jobba, tiden har gått ganska snabbt och vi har fått en hel del gjort & fixat i butiken. Men självklart suger det att behöva stå inomhus och titta ut på det fina vädret! (Genom smutsiga fönster dessutom.)
Hoppas på att det blir chans till sol under veckan som kommer också, man är inte bortskämd med det direkt. Tror att mina nivåer av D-vitamin är ungefär som demokratigraden i Nordkorea. Non existent.

Bonzo har varit på kurs, Hälsa&hundmöte går nu på söndagar och idag fick Sambon den stora äran att gå själv på träningen eftersom jag jobbade.
B2 hade skött sig VÄLDIGT bra och matte är stolt över både hund & hundförare!! Nästa vecka är jag ledig så då ska jag också med, men redan imorgon är det dags för hundkurs igen, då är det sista gången för Lydnadskursen. Håll gärna en tumme för att Bonzo inte käkar upp nån imorgon heller, vet inte om vår försäkring täcker det.

Unos mage verkar vara aningens "bättre". Det rinner iaf inte ur honom på samma sätt som förut (även om det inte är fasta bollar), tempen var helt normal nu ikväll på 37,4° (tidigare har den legat på runt 38°) och han äter (om än inte lika bra som vanligt).
Det är fortfarande väldigt lös avföring, men inte fullt lika illa som häromdagen. Han har fått linfrökaka, lite probiotika och idag fick han även Diarsanyl. Hoppas på det ska göra susen för magontet. 

Så Unopeden får vila sig i form igen helt enkelt. Rulle däremot kör jag på med. Ikväll blev det inte mer avancerat än att jag longerade i enbart grimma, men både Rulle och jag tyckte att det var ganska kul ändå. :-)





Idag fick jag för övrigt en riktig sån där "Gud-vad-han-är-härlig-den-där-lilla-hästen-ändå"-känsla! Han påminde JÄTTEMYCKET om Danilo av någon anledning som jag inte kan sätta fingret på, men det gjorde mig alldeles varm i hjärtat.
Även om jag skojar ibland om Rulle på
många sätt, så är han en väldigt snäll och lättlärd filur som är riktigt trevlig! Han rör sig helt okej, är trygg & orädd och han är faktiskt ganska hinderklok. Fälttävlan känns som en helt rimlig inriktning. Det han möjligtvis saknar i storlek kommer han ta igen i hjärta... Och 162cm är ändå inte ponnypluttigt litet. :-)
Tror på riktigt att det kommer blir en toppenhäst av honom till slut, och vi kommer ha många roliga år tillsammans!


Lilla Söthästen, typ 1,5 år sen. Då i ett annat ridhus. :-)





Kommentera inlägget här :