Let's run!

Nu ska vi förvandla fettvävnad till muskler! No more adipocyt, plenty more actinfilament!
Undertecknad har väldigt svårt att motivera sig till saker om hon inte har någon form av tvång till det, tex förhållandet mellan plugg och tenta, konsekvent ridning och tävling, städa och besök, ja - ni fattar. 
Eftersom kroppen har förfallit på sistone så är det dags att vända trenden (igen). Därför har jag påbörjat Projekt Medbrottslingar. Det är alltid lättare att fullfölja saker om man har partners, så idag har jag fått flera vänner och syster att springa Hundlöpet.
Hundlöpet är inte en radda med sugna tikar utan en löptävling som man genomför tillsammans med sin hund. Det kändes som ett riktigt bra träningsmål för både Bonzo och mig, av olika anledningar. Jag behöver träna att springa för att jag är fet, Bonzo behöver träna på att inte äta upp alla andra hundar. Så nu har vi ett KONKRET mål att jobba mot!

Tror att jag ska starta någon form av facebookgrupp för det här också och dra med så många ur bekantskapskretsen som jag bara kan. Tror det kan bli riktigt, riktigt roligt!


Det här är väl ungefär kroppshyddan jag tänkt mig att hitta tillbaka till. Tror att både självkänsla, rygg och energinivån skulle må riktigt bra av det!


Kommentera inlägget här :