Trött o glad

Jag är så mätt!!
För nån timme sen var både jag och Sambon sjukligt hungriga och vad gör man då....? Jo, man äter för mycket, för dåligt och för fort. Som vanligt.

Idag fick Uno gå en runda i skogen och det var en väldigt glad Unoped som dessutom fick hoppa en liten trädstam som låg på ett lämpligt ställe. Först fattade han inte riktigt varför matte styrde bort honom från stigen, så spetsade han öronen så jag trodde de skulle trilla av och med ett väldigt glatt skutt var vi på andra sidan. Där följde en liten bockningsserie med tillhörande glädjepip från UnoBrun... 
:-)

Rulle fick nöja sig med att bli pysslad och omhuldad. Han fäller ganska mycket, Uno med för den delen, så idag fick han bara en välbehövlig rykt och tvagning.
Tror att LillFjärten börjar växa till sig, men det är svårt att se gradvis förändringar när man träffar nån varje dag... Borde nog sätta mig och kolla igenom lite gamla foton och jämföra.
Han är i alla fall gudomligt snäll, min lilla Rullster.
Idag fick han stå ganska länge på gången och bara vänta medan jag mockade och fixade. En unghäst utan större världsvana blir ju lätt rastlös då, men Rullen fortsatte att stå blickstilla när jag övergick till att pyssla med honom och inte höpåsar. Enda gången han rörde en fena var när jag råka rikta vattenslangen mot magen på honom... (Oups!)
Då tog han ett kliv fram. Sen blickstilla igen.
Ibland är man så himla nöjd med sin häst över de små, men ack så viktiga, sakerna!

Innan tvagningen påbörjats. Han är ganska rund och fin i kroppen ändå, även om det saknas en del i hals & överlinje. Det kommer, var så säker... :-)


 
SötNöt!

Kommentera inlägget här :